luni, 29 octombrie 2012

Colaborări... George ȘTEFAN.












Mult succes!

19 comentarii:

  1. PILAF ELVEȚIAN (PI-LA-FEL-VE-T-IA-N)
    Gh. Gându

    RăspundețiȘtergere
  2. PI-LA-FEL-V-E/T-IA-N
    PILAF ELVEŢIAN
    Iar IA-ul ăsta căruia eu nu-i înţeleg sensul... Da chiar, vorbeşte cu Dan şi daţi o explicaţie logică acestui IA.
    Cât despre pilaf... poate ca orezul cu lapte să aibă sorginte elveţiană, în rest n-am auzit de vreun preparat de acest gen specific vreunei ţări. M-ai făcut pilaf cu asta... :))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "IA" vine probabil de la " A-l lua ceva înainte = a-l cuprinde " - adică prima literă o cuprinde pe cea de-a doua, o "ia", adică, lucru sugerat de acel semn al împărţirii... Acuma nu ştiu cât de corectă e explicaţia asta. Mulţi folosim asemenea formule pentru că aşa le-am prins, acceptate şi folosite în redacţile de specialitate. Acelaşi lucru se întâmplă cu "DIN" - cuvânt sugerat cel mai adesea prin semnul minus ( - ). Exemplu: monoverbul ŞEDINŢE poate fi reprezentat T-S, cu cheia de rigoare...deşi mai elegant ar fi să desenăm litera S din câţiva T mai mititei... :) Mă rog, cine se pricepe să facă asta :)

      Ștergere
    2. Dane, explicația este destul de clară, și am mai dat-o și eu cu alte ocazii. Într-adevăr, multe dintre formule sunt moștenite, foarte puține mai sunt de adăugat, în privința asta.
      Cât despre monoverb, poți să fii sigur că o să apară, publicat la mine, cu numele tău, cum e și normal.
      :))))

      Ștergere
    3. Petrică, nu e vina mea, ci a autorului.
      Probabil a fost inspirat de o altă problemă de-a mea, cu aceiași comparație, motiv pentru care a încotrujbat lucrarea de față.
      Îl felicit pe el, iar pe tine trebuie să te scot din pilaf, nu?
      Cu o altă compoziție... beton, cred eu!
      :)))))

      Ștergere
    4. Erată: în postarea mea de mai sus, a se citi "redacţiile" în loc de "redacţile". Scuze, graba, cred... :)
      Cât despre monoverb, Claudiu, cred că e prea simplu ca să nu fi apărut pe undeva până acum... :)

      Ștergere
    5. M-am gândit și eu la asta, dar chiar dacă a mai apărut, iar noi nu deținem informația necesară, o să-i dau drumul spre publicare, cu scuzele de rigoare, evident.
      :)

      Ștergere
    6. Sincer, mie semnul impartirii nu-mi sugereaza deloc cuvantul IA. Nici nu l-am intalnit pana acum in problemele de enigmistica. Mi-am dat si eu seama ca al doilea cuvant din problema este ELVETIAN, dar doar asa, prin deductie, IA neputandu-l lega de ceva. De aceea nici n-am trimis solutia la problema asta.
      Miki

      Ștergere
    7. L-am mai întâlnit, Miki, ba chiar destul de des.
      Și sincer, atâta timp cât din matematică sunt împrumutate multe expresii, nu înțeleg de ce n-ar fi și asta, la fel, împrumutată.
      Funcțiile ”DE” sau ”LA” ca factor și ca putere, sunt admise, și folosite frecvent. ”MINUS”, ”SCĂDERE”, ”ADUNARE”, etc., sunt foarte folosite.
      Cred că nu mai e nevoie și de alte comentarii, nu?

      Ștergere
    8. Pe mine tot nu m-aţi lămurit cu IA...
      DIN are sens pentru scăzut, CU are sens pentru adunat, de ORI şi de PE nu mai vorbesc, dar IA (cuprinde) chiar n-are nicio legătură cu semnul împărţirii (dacă asta semnifică cele două puncte). Mai repede m-aş folosi de semnul ">" care ar putea semnifica (virgulă) că fiind mai mare ca... îl IA! Eu zic că nu ar mai apărea atâtea cârcoteli...

      Ștergere
    9. O idee bună, Petrică, dar să nu îndrăznească, vreunul, să dezlege ”mai mare”, că încurcă toate socotelile. Și așa, matematica e la loc de cinste, în jocurile noastre, nu?
      :))

      Ștergere
  3. PILAF ELVETIAN.
    DE PILAF BULGARESC AM AUZIT, DE PILAF AUTOHTON,LA FEL,AM AUZIT. DE ASTA INSA NU STIU NIMIC.E CLAR CA A FOST FACUT PENTRU NOUL TIP DE ASEMANARE. FELICITARI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata! Am hotărât!
      Când ajung la BERNA, o să comand:
      ”Swiss pilaf mit fleisch”, sau ”Pilaf avec de la viande suisse”, sau ”Pilaf con carne svizzera”.
      Dacă o să fiu servit cu ceva asemănător, atunci faceți voi cinste. Daca nu, nu faceți cinste... și gata!
      :))))))

      Ștergere
    2. Ce vorbeşti?!!! Vino la mine şi comandă "pilaf de Berceni" sau "pilaf pătrăţesc", îţi prepar rapid un "maclavais" de orez şi... faci tu cinste!!!

      Ștergere
    3. Să fie cu carne de pui de porc, da? Altfel, nu cred că are gust.
      Și-apoi, vinul cu tot cu pelin, îl bem de ne rămâne în pahar tot amarul, nu?
      :))

      Ștergere
  4. Pi la fel ve t ia n = Pilaf elvețian.
    Interesantă combinație!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi-a plăcut, Radu.
      Combinația, că de gust, nu pot spune încă nimic!
      :))

      Ștergere
  5. Toate răspunsurile sunt corecte și la acest joc.
    Mulțumiri din partea mea și a autorului, și binemeritatele felicitări!

    RăspundețiȘtergere