vineri, 19 aprilie 2013

Colaborări... Gabriel RADU.






















Mult succes!

17 comentarii:

  1. FONETICĂ (COIF PENAT- P); Consider că nu e adecvată cheia (2-8) utilizată la monoverbele literale și că pretabilă e cheia 4,(5) = 8 (ca la rebo-urile eliptice).
    Chestia cu monoverbul ilustrat e redundantă (aproape tautologică), din moment ce vedem din prima că e vorba de o ilustrație. De aceea consider că suficient de lămuritoare (ba chiar mai de ajutor pentru dezlegător) și de corectă e formula: „Monoverb eliptic anagramat: 4 + (5) = 8”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1) Cheia este adecvată, și este fix: 2-8;
      2) Litera substituită este A și nu P;
      3) Nu este nici redundant, nici inutil și nicidecum îndreptat spre tautologie monoverbul ilustrat. Dacă se tot înțeleg jocurile din imagini, ce rost ar mai avea să le denumim?
      4) Cheia nu poate fi, la monoverb, 4 + (5) = 8, ci doar 2-8.
      În concluzie, dezlegarea nu este FONETICĂ = COIF PENAT-P. Este COIF, dar un coif de-al... și doar litera A lipsește.
      Mulțumesc!

      Ștergere
  2. Nu cred că e FONETICĂ pantru că se scade A, nu P, dar soluţia găsită de Anonim mi se pare interesantă.

    Nu am reuşit să rezolv.
    Aş fi găsit ACUSTICE (UITE CASCA), dar e ridicolă.

    B. VLAD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, nu era nici FONETICĂ, dar nici ACUSTICE, Bogdane! Și da, soluția găsită este una interesantĂ, pe care chiar gândesc să o reproduc, dar când voi găsi un coif cu pene... nu cu păr.
      :)))

      Ștergere
  3. MICROFON
    (COIF ROM(A)N)

    Emil DAMIAN


    RăspundețiȘtergere
  4. 1-2.Anonimul (vă asigur,nu sunt eu)cred că s-a grăbit şi nu a
    văzut,,-A''.
    3.De acord!Enigmele trebuie să poarte un nume.
    4.Dacă ,,ascultăm''de ghidul enigmistului vom vedea că la
    monoverbul ilustrat este recomandată cheia redată prin cifre
    unite cu semnul,,+''.Până la urmă,cheia este o convenţie,
    scopul ei fiind acela de a ne ajuta să dezlegăm o problemă enigmistică.Dacă îşi atinge acest scop,înseamnă că o cheie a fost indicată corespunzător de compunător.
    Mulţumesc!

    Emil DAMIAN

    P.S.
    Oare de ce anonimul nu are curajul să-şi scrie numele?

    E.D.




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici măcar nu mi-a trecut prin gând, că ar fi un cunoscut, care nu se semnează... intenționat.
      Da, după ce am scris am văzut, dar n-am mai revenit cu o corectură la asta... În plus, am voie să trec cheia 2-8, dacă indic litera care se scade. Iar eu am făcut asta.
      De ce nu se semnează, chiar nu știu. Poate ne spune chiar el...

      Ștergere
  5. COIF ROMAN- A= MICROFON.
    SE PARE CA MAU SUNT SI DISPUTE PE AICI.
    :D

    RăspundețiȘtergere
  6. COIF+ROMAN-A
    MICROFON
    Lica
    Anonimul are dreptate."Monoverb eliptic anagramat"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de cine le publică.
      Iar eu susțin că e ilustrat, chiar dacă toată lumea vede asta.

      Ștergere
  7. Aproape toate răspunsurile sunt corecte.
    Iar pe lângă toate astea, au mai apărut și câteva păreri diferite, pe care le admit, deoarece fiecare are dreptul să-și spună opinia.
    Vă mulțumesc tuturor pentru prezența la joc și pentru postări!

    RăspundețiȘtergere