duminică, 16 iunie 2013

Colaborări... Bogdan VLAD.

Fac rectificarea cuvenită la această problemă 
și anunț că autorul este rebusistul Bogdan VLAD.
Mea culpa, maestre!

Clic pe imagine dacă nu funcționează.
Mult succes!

26 de comentarii:

  1. P. HRISTODULO

    NU N-ARE OS CI LANT

    RăspundețiȘtergere
  2. BA N-ARE OS CI LANȚ (BANA/R-E-OSCILANT).
    Înteresantă abordarea unei probleme. Pare a fi ceva ambigen. Dar e doar părerea mea. Îmi cer scuze dacă greșesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. BA N-ARE OS CI LANŢ
    Interesant mod de abordare...
    Felicitări amândurora!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ba n-are os ci lanț. Bana/R e oscilant.
    Interesantă combinație!

    RăspundețiȘtergere
  5. BA N-ARE OS CI LANȚ ((Eric) BANA / R-E-OSCILANT).
    Frumoasă combinație? Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  6. BA N-ARE OS CI LANT
    Lica

    RăspundețiȘtergere
  7. BANA/R-E-OSCILANT
    BA N-ARE OS CI LANȚ.
    Mișto idee!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eric Bana, R e oscilant = Ba nare os, ci lanț!
    Frumos joc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Totusi, problema sufera la ligamentare!
    OSCILANT (os, ci lant) nu e ligamentat cu nimic.
    Doru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doru, în loc să-mi tot amintești faptul că anumite probleme nu au ligamentare (lucru pe care l-am discutat în nenumărate rânduri), mai bine, cu un FAIR-PLAY demn de invidiat, ai trece să răspunzi la problemele la care întâmpini dificultăți. Nu am pretenția să-mi dai răspunsul corect, ci să-mi lași un mesaj că ai trecut pe acolo. Așa, o să îmi dau seama că ai caracter și că nu urmărești cu disperare doar greșelile care apar.
      Mulțumescu-ți pentru atenție și pentru răbdare!

      Ștergere
    2. Imi cer scuze daca v-am suparat. Se vede ca da, din tonul raspunsului dvs. Dar vreau sa va spun ca raspund la probleme in general, chiar daca nu la toate. Iar faptul ca am sesizat lipsa unei ligamentari complete nu inseamna ca "vanez" greseli, ci pur si simplu ma deranjeaza, fiindca sunt un dezlegator vechi si cunosc, cat de cat, modul de compunere si necesitatea ligamentarilor in problemele de enigmistica, chiar daca eu nu sunt un compunator, ci doar un amarat de dezlegator, destul de sarguincios totusi. Iar daca autorii vor fi mai atenti cu ligamentarile, "carcotelile" mele nu vor mai aparea. In concluzie, trebuie sa vedem si neghina, nu numai boabele bune. Laudele plac oricui, criticile deranjeaza de cele mai multe ori. Spuneti-mi ca nu-i asa!
      Cu stima si cu toata consideratia,
      Doru

      Ștergere
    3. Nu e vorba de supărare, Doru! Sau poate că da? Nici nu mai știu, în scimb, știu că oricine ar fi în locul meu ar constata ceea ce observ și eu de atâta timp... și nu-mi place. Ba, chiar deloc!
      Aș prefera să am acei dezlegători de la problemele Simonei și la problemele propuse de Traian SAVINESCU. Sincer, nu este așa! Și din acest motiv apar semnele de întrebare. Adică, de ce la Simona mereu am câte 16-20 de dezlegători, iar la Traian SAVINESCU doar 4-5. Ce înseamnă asta? Că Simona are problemele mai accesibile iar Traian mult mai dificile? Asta înseamnă că Traian e o rocă mult mai tare? De ce laudele sunt necontenite numai la problemele Simonei, când, în asemenea situație ar trebui să fie la Traian? De ce nu apar aceeași dezlegători (cu excepția câtorva) la toți ceilalți autori? Și sunt destui! De ce nu sunt lăudate în exces și alte probleme decât cele ale Simonei? De ce se observă doar neligamentările din problemele anumitor autori (mai puțin Simona), dar doar după dezlegare?
      Sincer, nu-mi place deloc situația asta! Vreau ca toți dezlegătorii, să aibă acel FAIR-PLAY în aprecierea tuturor problemelor, indiferent de gradul de dificultate și de autor.
      Oful este mult mai lung, dar nu vreau să fac acum mare tam-tam din asta. M-am descărcat puțin, ceea ce m-a făcut să mă simt mult mai bine.

      P.S. Într-adevăr, laudele plac oricui! Eu sunt ceva mai sadic, îmi plac și criticile, dar să aibă fundament.
      :)))

      Ștergere
    4. Am observat si eu, si sunt sigur ca nu numai eu, ca la problemele Simonei sunt in general (dar nu chiar intotdeauna) mai multe raspunsuri decat la ale altor autori. Va marturisesc ca eu, personal, n-o cunosc pe aceasta doamna,cum nu-i cunosc nici pe ceilalti autori, dar mi-au placut problemele dansei inca de la primele aparitii,asa ca i-am tot urmarit productiile. Stiu si ca apare doar marti, asa ca in mod special marti va vizitez blogul. Si in restul zilelor, dar nu chiar in fiecare zi, recunosc! La urma urmei, oricine poate avea un autor preferat, nu? Poate ca dansa face exceptie fiind autoare (nu autor), asa ca involuntar noi, barbatii, suntem atrasi de ceea ce apartine sexului frumos, nu-i asa? In concluzie va multumesc ca ati avut rabdare sa-mi cititi randurile si va marturisesc ca nu am scris demult atata.
      Cu pretuire,
      Doru

      Ștergere
    5. :)))
      Am destulă răbdare, uneori chiar prea multă, și mai sunt și meticulos pe deasupra, iar astea nu sunt neapărat ”calități” de primă mână. Iar în cazul meu, este necesar să citesc cele scrise de respondenți, altfel nu știu ce și cui să-i răspund. Ce-mi doresc cel mai mult, însă, este empatia fiecărui vizitator. O vizită în fugă, la problema unui singur autor, nu face altceva decât să perceapă paginile mele ca pe un ”suport” simplu, nu ca pe unul aparținând unui autor de enigmistică. Sincer, nu cerșesc acum răspunsuri sau vizite mai dese, îmi doresc să fie reciprocitate. Vâ stimez pe toți, publicându-vă probleme de la diverși autori, vreau să mă stimați și voi, la rândul vostru, răspunzând (în funcție de pricepere) la toate publicațiile de pe blog. Atât!
      Sper ca toate aceste mesage să fie citite de marea majoritate a dezlegătorilor.
      Mulțumesc!

      Ștergere
    6. Cred ca oricine isi poate da cu parerea la cele spuse aici. Daca doamna Simona citeste acum aceste discutii eu cred ca se simte prost. Ce vina are dansa de cate raspunsuri sunt la problemele sale? Iar dl Doru poate ca are dreptate intr-un fel, cand pomeneste de autoare (nu de autor), dar sa nu se mai lege de ligamentari dupa ce s-au publicat solutiile! Si gata! Ar trebui sa ne bucuram de acest blog si sa-i multumim celui care-l pastoreste! Pentru noi, iubitorii de enigmistica, o face!
      Liviu, Bucuresti

      Ștergere
    7. Liviu, sincer, n-am atentat nicio secundă la valoarea Simonei, și indiferent de situație, nu o voi face vreodată. Dacă prin comparațiile descrise se simte lezată, eu îmi cer scuze. Dar, cele spuse de mine mai sus, sunt cu o tentă directă spre toți dezlegătorii care apar la Simona, și cu câteva excepții, nu mai apar la alte probleme, de la mulți alți autori valoroși. Aici e buba cea mare. Dacă extrapolăm puțin, în cazul în care Simona n-ar mai publica la mine pe blog, o sumedenie de dezlegători (fanii Simonei), nu vor mai intra pe paginile mele, indiferent cât de frumoase și de valoroase probleme aș publica. Ți se pare corect? Mie, nu!
      Mulțumesc, pentru intervenție!

      Ștergere
    8. Deşi gestul nu e elegant, intervin şi eu, întărâtat de polemicile de mai sus.
      Vă spun deschis, acesta este unul dintre motivele care m-au determinat să renunţ a mai publica probleme de-ale Simonei pe blogul meu! Mă rezum numai la un exemplu...
      Printre vizitatorii blogului, cu "abonament" la problemele doamnei Florea, se număra şi "Un grup de hunedoreni", pe care eu l-am denumit "Grupul HD". Ei bine, reprezentantul acestui grup mă informa că se adună în fiecare weekend, special pentru a rezolva problema Simonei de pe blogul meu. Şapte sau opt persoane, pentru o SINGURĂ problemă! Măi, să fie...
      Nici tu un alt autor, nici tu o altă problemă infinit mai uşoară, mai bună sau mai simpatică decât a Simonei, publicată pe aceeaşi pagină... Nimic, doar Simona!
      Ulterior, a început să publice şi prietenul Claudiu enigme semnate de această talentată autoare, Grupul HD n-a apărut o dată pe blogul lui... Mi-am zis că e fidel blogului PĂTRĂŢICĂ; da' de unde?!!! Am încetat s-o mai public pe Simona, s-a "dizolvat" şi întrunirea hunedoreană de weekend. Ca să nu mai spun că, verificând vizitele, pe un gadget special, nu am avut nicio intrare din Hunedoara! Quod erat demonstrandum...

      Ștergere
    9. Mă bucur că am și prieteni care mă susțin. De altfel, pentru asta sunt prietenii, nu?
      Ca să înțeleagă toată lumea, repet, pentru a nu știu câta oară, ”NU AM NIMIC ALTCEVA, DECÂT STIMĂ, PENTRU DOAMNA SIMONA”, dar am pretenția să nu fiu considerat un suport virtual, și atât!
      Vreau echitate și prezență de spirit în orice moment, la orice autor, la orice problemă.
      Mulțumesc!

      Ștergere
  10. Toate răspunsurile sunt corecte.
    Vă mulțumesc și de această dată pentru participare!

    RăspundețiȘtergere
  11. aș vrea să dau un răspuns tranșant tuturor: rebus (enigmistic) nu înseamnă nicidecum...ligamentare perfectă! problemele cu asemenea realizări de excepție sunt, evident, mai valoroase și...atât! în rest, toate sunt rebusuri de dezlegat, iar unele chiar neligamntate total pot fi mai dificile sau mai...simpatice decât cele ligamentate perfect! asta v-o spune un vechi enigmist, iar cui nu-i place, după ce mai e și anonim, să scrie cu creion chimic sau să se adreseze televiziunii! (glumesc, desigur, dar sper că am convins pe mulți...) dacă am publica doar liganetări perfecte, am publica douăzeci-treizeci de probleme pe an...de la mult mai puțini compunători!

    RăspundețiȘtergere
  12. Iată câte polemici a iscat problema mea!

    Pe mine criticile nu mă deranjează, şi cred că nu ar trebui să deranjeze pe nimeni, din contră, ele chiar ne ambiţionează să lucrăm mai asiduu şi conform cerinţelor dezlegătorilor. Şi eu am criticat vehement când nu mi-a plăcut ceva şi am lăudat când am găsit ceva deosebit.

    Câteodată însă, dorind să folosim o formulă inedită sau o combinaţie mai ciudată, nu reuşim să respectăm toate regulile.
    Este ceea ce s-ar putea chema „licenţă rebusistă“. Cred că ne pot fi îngăduite asemenea licenţe când încercăm să mergem pe drumuri mai puţin bătătorite.

    În altă ordine de idei, văd că s-a vehiculat aici şi numele Simonei Florea. O urmăresc de foarte mult timp, de când era Simona Popescu şi compunea rebusuri gigantice. Am avut şi plăcerea să-i redactez integramele publicate cândva la editura Elixir. Problemele semnate Simona Florea sunt icontestabil foarte frumoase şi spectaculoase, este o plăcere să le dezlegi. Totuşi mi se pare ciudat că autoarea nu s-a adresat niciodată până acum dezlegătorilor săi, pe nici un blog unde i s-au publicat creaţiile. Nu ştiu care ar fi motivul, dar nu pot să cred că e vorba de povestea „turnului de fildeş“. Cred că un autor de asemenea anvergură ar trebui să aibă şi păreri în legătură cu creaţiile celorlalţi, ca la un cenaclu, cum sunt sigur că putem considera acest blog, şi celelalte, care publică probleme rebusiste. Aştept un semn!

    Scuze pentru lungimea tiradei.

    Bogdan VLAD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bogdane, consider intervenția ta mai mult decât utilă, drept urmare n-o să mai adaug nimic altceva, în afara unui mare MULȚUMESC!

      Ștergere